اصول بنیادی بازاریابی همیشه یکسان است اما با چشم اندازی که با پیشرفت تکنولوژی در حال تغییر است، آنچه که اکنون بیشترین اهمیت را داراست این است که چگونه شخص این اصول بنیادی را بکارگیرد. بازاریابان زیرک می دانند که باید از روندها پیشــی گرفته و موضوعات مهم بعدی را پیش بینی نمایند در غیراینصـورت از سـوی رقبای خود از بین می روند. در ذیل برخـــی از روندها را که به اعتقاد اینجانب می توانند جالب ترین پیشرفت های سال آینده باشند ملاحظه می کنید:
شاید بازاریابی ترویجی به گوش بسیاری از ما غریبه باشد، اما با توضیحاتی که می دهم متوجه می شوید مدت هاست از این روش بازاریابی، دانسته یا ندانسته در بازار استفاده می شود.
بازاریابی ترویجی همانگونه که از نامش پیداست در جهت ترویج فروش به کار می رود. ترویج فروش به معنای شکستن قیمت ها نیست، بلکه استفاده از استراتژی های مناسب برای افزایش فروش و سود است. بازاریابی را می توان با ابزارهای مختلفی و کم هزینه انجام داد. معمولا نتایج حاصل از بازاریابی ترویجی، را می توان به سرعت در عمل مشاهده کرد. در این مقاله به چند مثال اشاره می کنم تا این نوع بازاریابی را به واسطه مثال، بهتر به ذهن بسپاریم.
اگر قرار باشد مانند دو میلیارد عضو شبکه های اجتماعی وارد این فضا شوید مشکلی وجود ندارد؛ زیرا این روزها انواع شبکه های اجتماعی با موضوعات تخصصی در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و شما با هر نیازی که دارید، به راحتی می توانید پاسخ خود را دریافت کنید. این سایت های رسانه ای و اجتماعی به گونه ای گسترش یافته اند که حتی به سازمان های بزرگ و کوچک هم توصیه می شود در آنها حضور یابند و برای توسعه فعالیت های خود و افزایش تعداد مشتریان، فعالیت مستمر خود را دنبال کنند.
به هر حال جدا از اینکه کاربر سازمانی یا خانگی باشید، شبکه های اجتماعی حقایق و نکاتی را شامل می شود که تاکنون در جریان بسیاری از آنها قرار گرفته اید و البته برخی از آنها هم هرگز به اطلاع شما نرسیده است. در اینجا ۱۰ واقعیت که درباره شبکههای اجتماعی نمیدانید، بیان شده است که کمتر کاربرانی به آنها توجه کرده اند و به احتمال زیاد تاکنون کسی در مورد آنها با شما صحبت نکرده است.
۱- مهم نیست چه تعداد دنبال کننده دارید

راهیابی به صفحه نخست گوگل، برای هر کسی که در فضای آنلاین فعالیت میکند، اهمیت دارد. قبلاً هم گفتیم که افراد کمی هستند که حاضرند برای جستجو، صفحات دوم و سوم و … را هم نگاه کنند. به همین دلیل، کسانی که در حوزهی SEO کار میکنند، بخش عمدهای از توجه و تمرکز خود را بر حضور در صفحهی نخست، متمرکز میکنند.

مثلاً شرکتی که در حوزهی دکوراسیون داخلی فعالیت میکند و علاقه دارد زمانی که کاربران دکوراسیون داخلی را در گوگل جستجو میکنند، در نخستین صفحهی نتایج جستجوی گوگل، دیده شود.
روش نادرست این است که یک سایت ایجاد کند و در آن صدها مقاله و مطلب در مورد دکوراسیون داخلی بنویسد. هر دانشجویی را پیدا کرد، پول کمی به او بدهد و چهار یا پنج مقاله جدید هم اضافه کند! احتمال دارد مدیر این سایت خوشحال باشد که مشغول «تولید محتوا» است و انتظار داشته باشد که به زودی جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو پیدا کند.
افرادی که طراحی وب کار کرده اند با فایلهای CSS آشنایی دارند و می دانند که استفاده از CSS بر 3نوع حاکم می باشد.
1) نوع Inline
2) نوع Internal
3) نوع External
نوع سوم که همان CSS Fileها میباشند و با پسوند CSS.* ذخیره میشود از نظر سئو بهترین نوع استفاده همین نوع فایل های CSS خارجی میباشند زیرا خزندهها وقتی به تعریف فایلهای CSS میرسند این نوع فایلها را بهتر تشخیص میدهند و ایندکس میکنند ولی استفاده از CSS نوع داخلی اینطور نیست چون برای خزنده ها عبارتی نامتعارف می باشد.
پس اولین و مهمترین کار در مورد استفاده از فایل های CSS از نظر سئو این است که به جای استفاده از این دستورات در داخل HTML آنها را به صورت selector یا class تعریف کنیم و در فایل خارجی از آن استفاده کنیم.
منبع: http://e-marketing.mihanblog.com
تعداد صفحات : 8