ارسال ایمیل به مشتریان فعلی و مشتریان سابق و هر کس دیگری که خودش ایمیل خود را از یک راه مشخص به ما داده است، ایمیل مارکتینگ نامیده می شود. ایمیل مارکیتنگ می تواند با هدف فروش، برقراری ارتباط با مشتری برای فروش های آینده، حفظ مشتری و وفادار کردن وی و مواردی این چنینی انجام شود. بسته به میزان دانش فرد ارسال کننده، ایمیل می تواند ۱. صرفاً تبلیغاتی باشد. ۲. علمی-تبلیغاتی باشد. ۳. تفریحی-تبلیغاتی باشد. اما چیزی که قطعیت دارد این است که تنها در همین صورت است که ایمیل مارکیتنگ صورت می گیرد.
ارسال ایمیل به مشتریان فعلی و مشتریان سابق و هر کس دیگری که خودش ایمیل خود را از یک راه مشخص به ما داده است، ایمیل مارکتینگ نامیده می شود. ایمیل مارکیتنگ می تواند با هدف فروش، برقراری ارتباط با مشتری برای فروش های آینده، حفظ مشتری و وفادار کردن وی و مواردی این چنینی انجام شود. بسته به میزان دانش فرد ارسال کننده، ایمیل می تواند ۱. صرفاً تبلیغاتی باشد. ۲. علمی-تبلیغاتی باشد. ۳. تفریحی-تبلیغاتی باشد. اما چیزی که قطعیت دارد این است که تنها در همین صورت است که ایمیل مارکیتنگ صورت می گیرد.
ایمیل مارکتینگ چه چیزی نیست؟
اسپم. بله به همین سادگی. ایمیل مارکیتنگ به معنای ارسال اسپم نمی باشد. و منظور از اسپم، ارسال ایمیل های تجاری ناخواسته می باشد. پس وقتی در حال ارسال ایمیل تجاری به فرد یا افرادی هستید که آنها شخصاً اجازه ارسال چنین ایمیل هایی را به شما نداده اند، در واقع دارید اسپم ارسال می کنید.
اسپمرها (کسانی هستند که اسپم ارسال می کنند) همان مدعیان تخصصی هستند که بیشترین سوء استفاده را از بازار بی در و پیکر اینترنت ایران کرده اند. این افراد با انواع و اقسام روش ها، ایمیل های کاربران را از سطح سایت های مختلف جمع آوری کرده، نسبت به ارسال خودسرانه انواع ایمیل های تبلیغاتی اقدام می کنند که نتیجه ای جز بدبین کردن کاربر اینترنت به این محیط و کسب و کارهای آنلاین ندارد.
چطور ایمیل مارکتینگ را به شکل صحیح انجام دهیم؟
همان طور که در بالا عنوان شد، کسانی که مبادرت به ارسال ایمیل های تبلیغاتی ناخواسته می کنند تنها به پیکره ی کسب و کارهای های آنلاین ضربه وارد می کنند و کار آنها سودی برای این دست از کسب و کارها ندارد. اما مسلماً به دنبال راهی برای استفاده صحیح از این استراتژی بازاریابی اینترنتی هستید.
مهم ترین اصل در ایمیل مارکتینگ، این است که دریافت کننده ایمیل، شخصاً به شما اعلام کرده باشد که می خواهد از شما ایمیل دریافت کند. مثلاً با عضویت در خبرنامه سایت شما، با عضویت در فیلد سایت شما، با ارسال ایمیل به شما، عضویت در گروه سایت شما و یا هر روش دیگری. در این حالت ارسال ایمیل های تبلیغاتی هیچ ایرادی نداشته و چنانچه با روش درست پیاده شود می تواند به سوددهی شما منجر گردد.
برای انجام صحیح ایمیل مارکتینگ، حتماً نیاز به استفاده از روش هایی برای ترغیب بازدیدکننده سایت یا بلاگ خود به دادن آدرس ایمیلش به شما، دارید. مثلاً می توانید یک هدیه مثل یک کتاب الکترونیک را به وی بدهید البته به این شرط که ایمیل خود را ثبت کند یا … .
منبع: http://84edu.net