loading...
مدیر کسب و کار الکترونیکی
صادق نهاردانی بازدید : 294 دوشنبه 23 شهریور 1394 نظرات (1)

 بدون استراتژی بازاریابی وارد بازار نشوید، برای اینکه بتوانیم در مقابل فشار رقبا، فشار خریداران، فشار کالا های جایگزین، فشار تامین کنندگان مواد اولیه دوام بیاوریم و بتوانیم با آنها مقابله کنیم داشتن استراتژی مشخص ضروریست.

برای تعیین استراتژی لازم است در وهله اول برای کسب و کار خود چشم انداز مشخص کنید و بگویید هدف نهایی شما چیست؟ در چشم انداز افق، دستیابی به اهداف خود را ترسیم کنید و آینده ای مشخص با دستاوردهای نسبتاً ایده آل و افتخار آمیز را به ذی نفعان خود نوید دهید. چشم انداز در بلند مدت و با تلاش بسیار کسب می شود بعنوان مثال چشم انداز بورس (بورس برتر منطقه) و موتور محرک رشد اقتصادی کشور می باشد چشم انداز بیشتر جنبه تهیج کننده و جهت دهنده به عملکرد سیستم و کارمندان دارد.

پس از مشخص کردن چشم انداز، شما باید رسالت خود را از این کسب و کار مشخص کنید تا بتوانید در راستای رسالت خود استراتژی را مشخص کنید. برای درک رسالت و مقصد سازمان، باید رابطه آن با جامعه و دلیل وجودی آن مورد بررسی قرار گیرد. باید از نظر مردم مشخص گردد، سازمان برای چه به وجود آمده است و به قصد اجرای چه فعالیت هایی استمرار یافته است. اگر مدیران رسالت کسب و کار خود را بشناسند استراتژیی را انتخاب می کنند که موجب وحدت جهت هماهنگی و انسجام تمام اجزای سازمان می شود.

سومین کاری که شما انجام دهید تهیه جدول SWOT می باشد. در این جدول به نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود پرداخته و به فرصتها و تهدیدهای که محیط برای شما ایجاد می کند بپردازید. مثلاً قوت یک کسب و کار ممکن است داشتن کارمندان توانا باشد یا توان مالی بالا و نقطه ضعف سیستم این باشد که هماهنگی بین اجزای سیستم وجود ندارد یا مدیر اجرایی توانایی کافی برای رهبری و هدایت تیم ندارد.

در تعریف فرصتها و تهدیدات که مربوط به عوامل محیطی می باشد، فرصتها و تهدیدهای که محیط اقتصادی، اجتماعی، و سیاسی برای کسب و کار ایجاد می کند مثلاً فرصتی که می تواند برای یک کسب و کار وجود داشته باشد جمعیت زیاد و یا بازار مناسب نام برد که می توان از این فرصتها با توجه به قوت ها حداکثر استفاده را کرد.

بعنوان مثال تهدیدات محیطی می تواند عدم ثبات قیمت ارز در بازار، پایین بودن قوه خرید مردم که فعالیتهای شرکت را محدود می کند و موانعی را در توسعه کسب و کار ایجاد می کند و می تواند در تعیین استراتژی تاثیر گذار باشد.
توجه به موارد ذکر شده به مدیران کمک می کند که استراتژی مناسبی را برای کسب و کار خود تعیین کنند و گام های مهمی در افزایش سهم بازار و ایجاد مزیت رقابتی نسبت به فشارهای موجود بدست آورند.

نتیجه
بدون استراتژی وارد بازار نشوید و استراتژیی را انتخاب کنید بر اساس چشم انداز و رسالت و توانمندی کسب و کارتان باشد.

 

منبع: http://e-business2015.mihanblog.com/

برچسب ها هدف , استراتژی , کسب و کار ,
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبلاگ با مطالبی نظیر: آموزش کسب و کار الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی، سئو SEO، بازاریابی اینترنتی، مجازی، بهینه سازی وب، اشتغالزایی اینترنتی، مطالب مفید و به روز دنیای اقتصاد و بازاریابی، بازاریابی ویروسی Viral Marketing، بازرایابی خوشه ای، کسب و کار مجازی موفق، راهکارهای تجارت الکترونیکی، مدل های کسب و کار آنلاین و آفلاین Offline Marketing، بازاریابی موتورهای جستجو، E-mail Marketing آشنا خواهید شد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 16,814
  • بازدید کلی : 46,305
  • کدهای اختصاصی
    مدیریت کسب و کار الکترونیکی، آموزش کسب و کار الکترونیکی، آموزش کسب و کار، کسب و کار الکترونیکی تبلیغات آنلاین، انجام سفارش در کسب و کار الکترونیکی، بهینه سازی سایت، بازاریابی ویروسی، مدیریت ارتباط با مشتری، فروش و بازاریابی، بازاریابی اینترنتی