close
تبلیغات در اینترنت
خرید هاست
مدیر کسب و کار الکترونیکی

برای خلق مشتریان وفادار همواره سعی بر برآورده کردن انتظارات و خواسته های آنها داشت. هرچه رضایت مشتری بیشتر باشد به همان اندازه وفاداری آن مشتری  به کسب و کار شما بالا می رود. وقتی شما اولین فروش را انجام می دهید مشتری تا حدودی به شما اعتماد می کند و از این به بعد وظیفه شما شروع می شود هر چه میزان رضایت مشتری از شما بالا برود باعث می شود تعداد معاملات و همچنین مبالغ خرید از شما بالا برود.

این سوال برای ما پیش می آید که ما چه نیازی به مشتریان وفادار داریم؟

 

 

 

برای خلق مشتریان وفادار همواره سعی بر برآورده کردن انتظارات و خواسته های آنها داشت. هرچه رضایت مشتری بیشتر باشد به همان اندازه وفاداری آن مشتری  به کسب و کار شما بالا می رود. وقتی شما اولین فروش را انجام می دهید مشتری تا حدودی به شما اعتماد می کند و از این به بعد وظیفه شما شروع می شود هر چه میزان رضایت مشتری از شما بالا برود باعث می شود تعداد معاملات و همچنین مبالغ خرید از شما بالا برود.

این سوال برای ما پیش می آید که ما چه نیازی به مشتریان وفادار داریم؟

رضایت مشتریان تعیین کننده میزان فروش و خدمات ماست، در واقع هدف ما باید همواره خلق مشتریان وفادار باشد تا آنها به هیچ وجه به دنبال رقبا ما نروند و همیشه به ما وفادار باشند.

چند نکته برای وفادار کردن مشتریان:

اول اینکه به مشتریان خود احترام بگذارید بعد از خرید آنها را به حال خود رها نکنید و با آنها تماس بگیرید و ضمن تشکر از خرید یا گرفتن خدمات در مورد میزان رضایت مندیشان نصبت به محصول خود سوال نمایید و نقاط ضعف و قوت آن را بپرسید از آنها بخواهید از 1 تا 20 به شرکت شما نمره بدهند با این کار متوجه می شوید که مشتریان چه رتبه ای به شرکت شما می دهند و همواره سعی کنید رتبه خود را به 20 برسانید.

بهترین مشاور شما مشتری شماست که بدون هیچ هزینه ای بهترین راه کاربرای بهتر شدن کسب و کار شما را به شما می دهد. هیچ کسی بهتر از خود مشتری از خواسته ها، مشکلات و احساس خود خبر ندارد پس با آنها صحبت کنید و خوب به حرف های آنها گوش کنید.

مشتریان با هم متفاوت هستند و نیازهای آنها نیز با هم متفاوت است به همین دلیل لازم است به هر مشتری متناسب با روحیات آن خدمات عرضه شود تا رضایت کامل آن جذب شود. این نکته بسیار در رونق کسب و کار شما اهمیت دارد.

شما برای وفادار کردن مشتری نصبت به خود باید یک طرح جامع تهیه نماید که اول در آن تصمیم بگیرید در کسب و کار خود چه هدفی دارید و در گام بعدی به دنبال کشف نیازهای پنهان و آشکار مشتری باشیم و مشتری خود را کاملآ بشناسید و در گام سوم به دنبال ثبات کیفیت محصولات و خدمات خود به مشتری باشید.

برخی از شرکت ها گمان می کنند به دلیل اینکه کسی مشتری دائمی آنهاست برای همیشه به آنها وفادار می ماند و هر محصولی که عرضه کنند را خریداری می نماید ولی این فکر اشتباه است زیرا این مشتری با دیدن محصول با کیفیت تر و با قیمت مناسب تر به طرف آن محصول جذب می شود پس اگرمی خواهید مشتری فقط از شما خدمات بگیرد می بایست همیشه محصول مناسب با قیمت موجهی به آن عرضه گردد.

وقتی که مشتریان کسب و کاری را باور کنند و به خرید کالا و خدمات، رفتار و منش کارمندان و خدمات رسانی آنها ایمان بیاورند به کسب و کار وفادار خواهند ماند.

یکی از مهم ترین عوامل وفادار کردن مشتریان این است که کار و خدمات خود را کامل و بدون نقص انجام دهیم. این را بدانید سکوت مشتری به معنا رضایت از شما نیست و مشتریان شاکی همیشه بهترین دوست شما هستند به صحبت آنها گوش کنید و از تصویر ذهنی و احساس آنها نسبت به کسب و کار خود مطلع شوید، در این صورت با انجام تغییراتی در کسب و کار خود می توان رضایت آنها را جلب کرد و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل نمود.

ثبات در جذب مشتریان وفادار در کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همواره باید به دنبال ساختن این مشتریان باشیم و هیچ گاه مشتریان خود را دسته کم نگیریم، هرگاه قول انجام کاری یا خدماتی را به آنها می دهیم حتمآ به قول خود پایبند باشیم.

همیشه در ارائه خدمات خود به مشتریان ثبات داشته باشید و با دادن وعده های بی مورد در ابتدای کار که نمی توانید آنها را عملی کنید اعتماد مشتری را از خود سلب ننمایید.

به صورت خلاصه برای ساخت مشتری های وفادار ابتدا باید با آنها ارتباط مستقیم داشته باشیم و تصویر ذهنی آنها را نسبت به کسب و کار خود بدانیم و به آنها اهمیت بدهیم و صدای مشتری را بشنویم و شروع به برآورده کردن نیاز مشتریان بکنیم و همچنین همیشه در کار خود ثبات داشته باشیم و روز به روز به کیفیت خدمات خود بیفزاییم.

منبع: http://sitedesign-co.com/




بازدید : 63
[ دوشنبه 05 مرداد 1394 ] [ 23:39 ] [ نویسنده : صادق نهاردانی ] | نظرات ()
نظر بدهید
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • معبر